Engagement vs. Disaffection with Learning

Engagement vs. Disaffection with Learning: Student Report
Skinner‚ E. A.‚ Kindermann‚ T. A.‚ & Furrer‚ C. J. (2009)
 
درگیری مسئولانه یا بی میلی به یادگیری
Behavioral Engagement
1. I try hard to do well in school.
2. In class‚ I work as hard as I can.
3. When I’m in class‚ I participate in class discussions.
4. I pay attention in class.
5. When I’m in class‚ I listen very carefully.
Emotional Engagement
1. When I’m in class‚ I feel good.
2. When we work on something in class‚ I feel interested.
3. Class is fun.
4. I enjoy learning new things in class.
5. When we work on something in class‚ I get involved.
Behavioral Disaffection
1. When I’m in class‚ I just act like I’m working.
2. I don’t try very hard at school.
3. In class‚ I do just enough to get by.
4. When I’m in class‚ I think about other things.
5. When I’m in class‚ my mind wanders.
Emotional Disaffection
1. a. When we work on something in class‚ I feel bored.
b. When I’m doing work in class‚ I feel bored.
c. When my teacher first explains new material‚ I feel bored.
2. a. When I’m in class‚ I feel worried.
b. When we start something new in class‚ I feel nervous.
c. When I get stuck on a problem‚ I feel worried.
3. When we work on something in class‚ I feel discouraged.
4. Class is not all that fun for me.
5. a. When I’m in class‚ I feel bad.
b. When I’m working on my classwork‚ I feel mad.
c. When I get stuck on a problem‚ it really bothers me.
d. When I can’t answer a question‚ I feel frustrated.
 
شرح: این مقیاس چهار سازه : رفتار درگیرانه ، رفتار نارضایتی، درگیری عاطفی و ناخشنودی عاطفی از فعالیت های یادگیری را اندازه گیری می کند.
 
اعتبار: آلفا برای پاییز و بهار به ترتیب
1) Behavioral Engagement: .61‚ .72
2) Behavioral Disaffection: .71‚ .78
3) Emotional Engagement: .76‚ .82
4) Emotional Disaffection: .83‚ .85
کلید واژه
  • Emotional
  • Disaffection
چگونگی دستیابی
This instrument can be found on pages 88-89 of Latino Families and Youth: A Compendium of Assessment Tools‚ available online at: http://www.paho.org/hq/index.php?option=com_docman&task=doc_view&gid=23171&Itemid=
رده سنی:  کودکان
نمره گذاری:
1 = Not at all true for me
4 = Very true
Use reverse coding for negatively worded items.
منبع
Skinner‚ E. A.‚ Kindermann‚ T. A.‚ & Furrer‚ C. J. (2009). A motivational  perspective on engagement and disaffection. Educational and Psychological Measurement‚ 69(3)‚ 493-525.
سایت : همه آگاهی ها درباره آزمون از نشانی داخل متن است.
   
آذر 1402
خرداد 1396
اسفند 1395
فروردین 1394
خرداد 1393
فروردین 1393
اسفند 1392
بهمن 1392
آذر 1390
تیر 1390
خرداد 1390
اردیبهشت 1390
اردیبهشت 1390
بهمن 1389
اردیبهشت 1389
اردیبهشت 1389
آبان 1388
شهریور 1388
مرداد 1388
تیر 1388
خرداد 1388
   
سپاس بیکران حضور دکتر باقر ثنایی ، به خاطر تلاش هایش در حوزه سنجش خانواده و ازدواج . که درک محضرش را از دست دادم . http://www.raahenoo.com/
   
کلیه حقوق به آرین آرانی متعلق است.