Source Credibility Measures

Source Credibility Measures
McCroskey‚ & Teven‚ 1999
اندازه گیری معتبر بودن منبع
Instructions: On the scales below‚ indicate your feelings about your manager (or‚ if not currently employed‚ your most recent supervisor).Numbers 1 and 7 indicate a very strong feeling. Numbers 2 and 6 indicate a strong feeling. Numbers 3 and 5 indicate a fairly weak feeling. Number 4 indicates you are undecided.
1)*                        Intelligent 1 2 3 4 5 6 7 Unintelligent
2)                          Untrained 1 2 3 4 5 6 7 Trained
3)*                Cares about me 1 2 3 4 5 6 7 Doesn't care about me
4)*                              Honest 1 2 3 4 5 6 7 Dishonest
5)* Has my interests at heart 1 2 3 4 5 6 7 Doesn't have my interests at heart
6)                     Untrustworthy 1 2 3 4 5 6 7 Trustworthy
7)                              Inexpert 1 2 3 4 5 6 7 Expert
8)                      Self-centered 1 2 3 4 5 6 7 Not self-centered
9)*           Concerned with me 1 2 3 4 5 6 7 Not concerned with me
10)*                       Honorable 1 2 3 4 5 6 7 Dishonorable
11) *                         Informed 1 2 3 4 5 6 7 Uninformed
12)*                                Moral 1 2 3 4 5 6 7 Immoral
13)                      Incompetent 1 2 3 4 5 6 7 Competent
14)                           Unethical 1 2 3 4 5 6 7 Ethical
15)                         Insensitive 1 2 3 4 5 6 7 Sensitive
16)*                                Bright 1 2 3 4 5 6 7 Stupid
17)                                Phony 1 2 3 4 5 6 7 Genuine
18)             Not understanding 1 2 3 4 5 6 7 Understanding 
شرح سایت روان سنجی: اگرچه جستار اعتبار منبع به ارسطو باز می گردد ولی اندازه گیری اعتبار منبع پس از جنگ جهانی دوم مورد توجه قرار گرفت. این ابزار سه نمره جداگانه "تعهد"، " حسن نیت" و "امانت" دارد.
 competence‚ trustworthiness‚ and goodwill/caring
اعتبار: آلفا کرونباخ بین 0.80 و 0.94
نمره گذاری: ماده ها به صورت افتراق معنایی ارائه شده اند.
SCORING:To compute your scores‚ add your scores for each item as indicated below:  Recode (*) questions with the following format:
1=7 ‚ 2=6 ‚ 3=5 ‚ 4=4‚ 5=3‚ 6=2‚ 7=1
Competence Factor (1‚ 2‚ 7‚ 11‚ 13‚ and 16)__________
Caring/Goodwill Factor (3‚ 5‚ 8‚ 9‚ 15‚ and 18)__________
Trustworthiness Factor (4‚ 6‚ 10‚ 12‚ 14‚ and 17)__________
چگونگی دستیابی
منبع برای آگاهی بیشتر
McCroskey‚ J. C.‚ & Mehrley‚ R. S. (1969). The effects of disorganization and nonfluency on attitude change and source credibility. Speech Monographs‚ 36‚ 13-21.
McCroskey‚ James C. (1966) "Scales for the Measurement of Ethos"‚ Speech Monographs‚ 33(1)‚ p.65-72.
McCroskey‚ James C.; Holdrige‚ William; Toomb‚ J. Kevin (1974) "An Instrument for Measuring the Source Credibility of Basic Speech Communication Instructors"‚ Speech Teacher‚ 2‚ p.26-33.
 McCroskey‚ James C.; Young‚ Thomas J. (1981) "Ethos and Credibility: The Construct and Its Measurement After Three Decades"‚ Central States Speech Journal‚ 32(1)‚ p.24-34
McCroskey‚ J. C.‚ &Teven‚ J. J. (1999).Goodwill: A reexamination of the construct and its measurement. Communication Monographs‚ 66‚ 90-103.
   
خرداد 1396
اسفند 1395
آبان 1395
فروردین 1394
خرداد 1393
فروردین 1393
اسفند 1392
بهمن 1392
دی 1390
آذر 1390
تیر 1390
خرداد 1390
اردیبهشت 1390
بهمن 1389
دی 1389
اردیبهشت 1389
دی 1388
آبان 1388
شهریور 1388
مرداد 1388
تیر 1388
خرداد 1388
   
سپاس بیکران به حضور دکتر علی اکبر سیف که هر دانش آموخته این حوزه از کتاب های او بی نیاز نبوده است .
   
کلیه حقوق به آرین آرانی متعلق است.