Life Satisfaction Scale for Problem Youth

Life Satisfaction Scale for Problem Youth (LSSPY)
Donohue et al.‚ 2003
مقیاس رضایت زندگی برای مشکل جوانان
1.    Friendships 0% 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100% Happy
2.    Family 0% 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100% Happy
3.    School 0% 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100% Happy
4.    Employment (work) 0% 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100% Happy
5.    Things I do for fun 0% 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100% Happy
6.    My appearance 0% 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100% Happy
7.    Sex life/dating 0% 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100% Happy
8.    Use of drugs 0% 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100% Happy
9.    Use of alcohol 0% 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100% Happy
10.Money and material possessions 0% 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100% Happy
11.Availability of transportation 0% 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100% Happy
12.Amount of control you have over what happens in your life 0% 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100% Happy
13.Overall life satisfaction 0% 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100% Happy
شرح سایت روان سنجی: این مقیاس کوشش دارد درصد خشنودی جوانان را در 12 زمینه مشکل به دست آورد. مقیاس سه عامل "رضایت اجتماعی"، " رضایت از تعهدات بیرونی" و "رضایت از سوء مصرف مواد" دارد.
خرده مقیاس ها و اعتبار: هماهنگی درونی، آلفا کرونباخ
Social Satisfaction (0.74)‚ External Obligations Satisfaction (0.57)‚Substance Use Satisfaction (0.74)
نمره گذاری:
Completely Unhappy0% 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100% Completely Happy
Social Satisfaction (items 1‚ 2‚ 5-7‚ and 10)‚ External Obligations Satisfaction (items 3‚ 4‚ 11‚ and 12)‚Substance Use Satisfaction (items 8 and 9)
چگونگی دستیابی
منبع برای آگاهی بیشتر
Donohue‚ B.‚ Teichner‚ G.‚ Azrin‚ N.‚ Weintraub‚ N.‚ Crum‚ T. A.‚ Murphy‚ L.‚ & Silver‚ N.‚ (2003). Initial reliability and validity of the Life Satisfaction Scale for Problem Youth in a sample of drug abusing and conduct disordered youth. Journal of Child and Family Studies‚ 12(4)‚ 453–464.
Donohue et al.‚ (2003). Life Satisfaction Scale for Problem Youth. In: Simmons C. A.‚ Lehmann P. (eds). Tools for strengths-based assessment and evaluation‚ New York‚ NY: Springer‚ pp. 484-485. (2013). Google Scholar