Student Religiosity Questionnaire (SRQ)
Katz‚ 1988
پرسشنامه دینداری دانش آموزان (دانشجویان)
1(minimal observance) to 5 (maximal observance)
• Sabbath observance
• Inter-sex socializing
• Dietary laws-observance at home
• Dietary laws-observance out of home
• Observance of days of mourning
• Observance of fast days
• Grace before meals on Sabbath
• Sabbath termination prayers
• Tabernacles festival observance
• Giving of tithes
1(minimal agreement) to 5 (maximal agreement)
• Biblical miracles
• Rabbinical authority
• Reward and punishment
• Individual supervision by God
• Resurrection of the dead
• Creation ex nihilo
• Oral law
• Messianic era
• Divine law
• Prophecy
شرح سایت روان سنجی: این پرسشنامه برپایه عقاید و اعمال مرتبط با سنت دینی یهودی پدید آمده است. دو عامل اصول دینی و اعمال دینی برای آن معرفی شده است.
شواهد روان سنجی: آلفا در نمونه های آفریقای جنوبی 0.89، اسراییل 0.91 و دانشجویان معلمی دانشگاه بار-آن 0.96
نمره گذاری:
1(minimal observance) to 5 (maximal observance)
چگونگی دستیابی
This instrument can be found at: https://www.researchgate.net/profile/Bob-Lew/post/How_to_measure_Religiosity/attachment/59d63ba779197b8077998ace/AS%3A419378475618305%401476999028454/download/Measures+of+Religiosity%2C+Hill+%26+Hood+%281999%29%2C+pp+001-100.pdf#page=45
منبع برای آگاهی بیشتر
Katz‚ Y. (1988). The relationship between intelligence and attitudes in a bilingual society: The case of white South Africa. The Journal of Social Psychology‚ 128(1)‚ 65- 74.
Katz‚ Yaacov J.‚ Schmida‚ Mirjam.‚ et al. (1992). Validation of the Student Religiosity Questionnaire. Educational and Psychological Measurmnt. Sage Journals. 52‚2. https://doi.org/10.1177/0013164492052002010
Hill‚ Peter C. and Hood Jr‚ Ralph W. (1999). Measures of religiosity. Religiou Education Press.