پرسشنامه هوش معنوی

پرسشنامه هوش معنوی
علی بدیع ، الهام سواری، نجمه باقری دشت بزرگ، وحیده لطیفی زادگان 1389
1- درباره چيزهايي که خارج ازعمل من است دچار نگراني وتشويش مي شوم.
2-اغلب مشکلات خود رابزرگتر ازآنجه هست جلوه مي دهم
3-نمي توانم به سادگي مخالفت خود را با هرمسئله اي بيان کنم .
4-. اشتباهاتم را مي پذيرم.
5-من خوشبختي را درکمک به ديگران مي بينم .
6 - براي آگاهي ازنظرات وافکارجديد ازفرصت ها استفاده مي کنم.      
7- اغلب ازاينکه نمي توانم ديگران را آنگونه که دوست دارم تغييربدهم عصباني مي شوم.
 8- مشکلات زياد مرادچارياس ونااميدي مي کند.
9- اغلب همان چيزي مي شوم که دوست دارم ديگران فکرکنند.
10- اغلب خود را با ديگران مقايسه مي کنم
11- ازاينکه گره گشاي مشکل کسي باشم خوشحال مي شوم .
12- معتقدم درپس اين زندگي مادي ،حيات ديگري نيزوجود دارد.
13- گاهي اوقات احساس مي کنم براي يک مشکل بزرگ هيچ راه حلي وجود ندارد.
 14- احساس نياز شديد به تاييد همگان دارم.
15- به قيمت صدمه زدن به ديگران به دنبال مقام وموقعيت بالاترهستم.
16- ما درست درجايي قرارداريم که مي بايستي قرارداشته باشيم وکاري را انجام مي داديم که مي بايستي انجام مي داديم.
17- معتقدم که نيرويي درهر لحظه حرکات واعمال مرا هدايت وراهنمايي ورهبري مي کند.
18- دائما خود را به خاطرآنچه قبلا انجام داده ام مواخذه مي کنم.
19- درهنگام روبرو شدن با مشکلات دچارتشويش ونگراني مي شوم
20- احساس مي کنم بايد هرلحظه خود را به يک رنگي درآورم تا خود را با خاسته هاي ديگران تطبيق دهم .
21- اززندگيم راضي هستم .
22- احساس مي کنم نيرويي بيکران حاکم برجهان مرا حمايت وپشتيباني مي کند .
23- معتقدم هرموفقيت وشکستي به دست مي آورم ،در وراي آن حکمتي است .
24- مي توانم به راحتي با انتقاد کنارآيم .
25- سعي ميکنم هرگاه با يک مشکل روبرو شدم ، تجربيات لذت بخش را به خاطرآورم .
26- معتقدم وقتي ازديگران انتقادمي کنيم خود را بد جلوه داده ايم .
27- به کسي که اکنون هستم وچيزي که اکنون دارم راضي هستم
28- ازاينکه با ديگران احساس همدلي مي کنم خوشحال مي شوم.
29- ازتماشاي کائنات وپديده هاي آفرينش احساس لذت مي کنم. .
30- معمولا نظرات متفاوت ديگران را با آغوش باز مي شنوم .
31- کاري را که شروع مي کنم ادامه مي دهم وهمه ي مشکلات ودشواريهاي آن را به جان مي خرم.
32- توانايي (نه گفتن) را ندارم ..
33- سعي مي کنم بدي هاي ديگران را ببخشم وبه آنها نيکي کنم.
34- درموقعيتهاي بحران زا از ارتباط خود با نيرويي قدرتمند وبيکران جهت کسب آرامش استفاده مي کنم .
35- اغلب به نشستن وفکرکردن درباره مشکلات وموضوعات گذشته مي پردازم وحسرت مي خورم.
36- من درست خود را به همان صورتي که هستم دوست دارم.
37- اگرچه درزندگيم اشتباهات زيادي داشتم ، با اين حال به خود افتخار مي کنم.
38- معتقدم نيرويي درهمه آنچه انجام مي دهم وهستم نهفته است
39- قدرتي عظيم درکار اين جهان حکمفرماست..
40- اعتماد به نفس دارم .
41- احساس مي کنم که زندگيم هر روز بهتر از ديروز است .
42- معتقدم که : قطره اي کزجويباري بگذرد / ازپي انجام کاري مي رود.

اعتبار:
آلفا کرونباخ 095، دو نیمه کردن 0.85 و 0.78... ضریب پایایی بین .69 تا 0.85

نمره گذاری
کاملاموافقم، موافقم، تاحدودی، مخالفم، کاملا مخالفم
سوالات ۱، ۲، ۳، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۹، ۲۰، ۲۶ و ۳۵ معکوس نمره گذاری می شود.
نمرات پرسشنامه بین۴۲ تا ۸۴ ، ضعیف.
نمرات پرسشنامه بین۸۴ تا ۱۲۶ باشد، متوسط
نمرات بالای ۱۲۶ ، بسیار خوب

منابع
به کار گرفته شده بسیار انذ.
بدیع، علی؛ سواري، الهام؛ باقري دشت بزرگ، نجمه؛ و لطیفی، وحیده ( 1389 ). ساخت و اعتبار یابی پرسشنامه هوش معنوي. اولین همایش ملی روانشناسی دانشگاه پیام نور تبریز.
ابراهیمی کوه بنانی، شهین، (۱۳۹۰)، رابطه هوش هیجانی و هوش معنوی با رضایت از زندگی در دانش آموزان تیز هوش دختر دبیرستانی شهر بیرجند، پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشدرشته روان شناسی و آموزش کودکان استثنائی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قاینات.
زمانلو،شیوا؛خادمی،علی(۱۳۹۲).جایگاه هوش معنوی در سلامت روانی کارکنان،نشریه تعالی تخصصی مدیریت،سال سوم ،شماره ۱۹ و ۲۰
 نادری، فرح؛ عسگری، پرویز؛ روشنی، خدیجه؛ مهری آدریانی، مریم (1388). رابطه هوش معنوی و هوش هیجانی با رضایت از زندگی سالمندان. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی). دوره 5، شماره 13، صص 127-138
   
آذر 1402
خرداد 1396
اسفند 1395
فروردین 1394
خرداد 1393
فروردین 1393
اسفند 1392
بهمن 1392
آذر 1390
تیر 1390
خرداد 1390
اردیبهشت 1390
اردیبهشت 1390
بهمن 1389
اردیبهشت 1389
اردیبهشت 1389
آبان 1388
شهریور 1388
مرداد 1388
تیر 1388
خرداد 1388
   
اگر آوازت زیبا و دلنشین باشد ، حتی اگر در بیابان باشی ، کسی را خواهی یافت که به آوازت گوش فرا دهد . (؟)
   
کلیه حقوق به آرین آرانی متعلق است.