Excellence Scale

Excellence Scale
Peters & Waterman (1982)
مقیاس مزیت
Read each statement and indicate the extent to which each value exists in your organization
1.    Innovation:
2.    Importance of people as individuals:
3.    Importance of details of ex‎ecution:
4.    Communication:
5.    Profit orientation:
6.    Goal accomplishment:
7.    Superior quality and service:
Read each statement and indicate the extent to which you think each value should exist in your organization.
1.    Innovation:
2.    Importance of people as individuals:
3.    Importance of details of ex‎ecution:
4.    Communication:
5.    Profit orientation:
6.    Goal accomplishment:
7.    Superior quality and service:
شرح سایت روان سنجی: "پترز و واترمن 1982" هشت ویژگی برای یک سازمان معرفی کرده اند. سایت روان سنجی آگاهی چندانی درباره این مقیاس ندارد. به نظر می رسد گزاره های فوق گزاره های برگزیده از یک مقیاس باشد.
اعتبار:
نمره گذاری:
Strongly Disagree‚ Disagree‚ Neutral‚ Agree‚ Strongly Agree
چگونگی دستیابی
This instrument can be found at: https://scholar.utc.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1462&context=theses
منبع برای آگاهی بیشتر
Peters‚ T. J.‚ & Waterman‚ R. H. (1982). In search of excellence: Lessons from America’s bestrun companies. New York: Harper and Row.
Leung‚ Wing Man. (2013). The Effect of Value Congruence on Work Related Attitudes and Behaviors. PhD thesis. University of Tennessee at Chattanooga
   
آذر 1402
خرداد 1396
اسفند 1395
فروردین 1394
خرداد 1393
فروردین 1393
اسفند 1392
بهمن 1392
آذر 1390
تیر 1390
خرداد 1390
اردیبهشت 1390
اردیبهشت 1390
بهمن 1389
اردیبهشت 1389
اردیبهشت 1389
آبان 1388
شهریور 1388
مرداد 1388
تیر 1388
خرداد 1388
   
سپاس بیکران حضور دکتر باقر ثنایی ، به خاطر تلاش هایش در حوزه سنجش خانواده و ازدواج . که درک محضرش را از دست دادم . http://www.raahenoo.com/
   
کلیه حقوق به آرین آرانی متعلق است.