Parental Perceptions of Specific Child Invitations to Involvement

Specific Invitations to Involvement from the Child
Parental Perceptions of Specific Child Invitations to Involvement
Parent’s Perception of Specific Child Demands/Invitations for Involvement
Hoover-Dempsey‚ K.V.‚ & Sandler‚ H.M. (2005)
Last up‎dated: May‚ 2005
ادراک پدر و مادر از تقاضای کودکان برای مشارکت
1.       My child asked me to help explain something about his or her homework.
2.       My child asked me to supervise his or her homework.
3.       My child talked with me about the school day.
4.       My child asked you to attend a special event at school.
5.       My child asked me to help out at the school.
6.       My child asked me talk with his or her teacher.
اعتبار: آلفا 0.81
شرح سایت روان سنجی: این مقیاس دیدگاه پدر و مادر درباره درخواست کودکانشان برای درگیری در شش رفتار مشارکتی را در نظر دارد. شامل: ارتباط با معلم، ارتباط با کودک درباره مدرسه، یاری رسانی در تکالیف، نظارت بر تکالیف کودک، یاری رسانی در خارج از مدرسه و توجه به رخدادهای ویژه در مدرسه.
 این مقیاس طی سه سال مطالعه مشارکت والدین توسط " هوور- دمپسی و ساندلر 2005" به دست آمده است .
چگونگی دستیابی
نمره گذاری
1 = never; 2 = 1 or 2 times; 3 = 4 or 5 times; 4 = once a week; 5 = a few times a week; 6 = daily
منبع برای آگاهی بیشتر
Hoover-Dempsey‚ K.V.‚ & Sandler‚ H.M. (2005). Final Performance Report for OERI Grant # R305T010673: The Social Context of Parental Involvement: A Path to Enhanced Achievement. Presented to Project Monitor‚ Institute of Education Sciences‚ U.S. Department of Education‚ March 22‚ 2005.
Walker‚ J. M. T.‚ Wilkins‚ A. S.‚ Dallaire‚ J. P.‚ Sandler‚ H. M.‚ & Hoover-Dempsey‚ K. V. (2005). Parental involvement:  Model revision through scale development. Elementary School Journal‚ 106(2); 85-104.