Parental Perceptions of Specific Teacher or School Invitations to Involvement

Specific Invitations to Involvement from School or Teacher
Parental Perceptions of Specific Teacher or School Invitations to Involvement
Last up‎dated: May‚ 2005
Hoover-Dempsey‚ K.V.‚ & Sandler‚ H.M. (2005)
ادراک پدر و مادر درباره دعوت مدرسه و معلم درباره فرزندشان
1.       My child’s teacher asked me or expected me to help my child with homework?
2.       My child’s teacher asked me or expected me to supervise my child’s homework?
3.       My child’s teacher asked me to talk with my child about the school day?
4.       My child’s teacher asked me to attend a special event at school?
5.       My child’s teacher asked me to help out at the school?
6.       My child’s teacher contacted me (for example‚ sent a note‚ phoned‚ e-mailed?)
اعتبار: آلفا 0.81
شرح سایت روان سنجی: این مقیاس دیدگاه پدر و مادر درباره دعوت معلم برای درگیرشدن در شش رفتار مشارکتی را در نظر دارد. شامل: ارتباط با کودک درباره مدرسه، یاری رسانی در تکالیف، نظارت بر تکالیف کودک، یاری رسانی در خارج از مدرسه ، ارتباط با معلم و توجه به رخدادهای ویژه در مدرسه.
 این مقیاس طی سه سال مطالعه مشارکت والدین توسط " هوور- دمپسی و ساندلر 2005" به دست آمده است .
چگونگی دستیابی
نمره گذاری
1 = never; 2 = 1 or 2 times; 3 = 4 or 5 times; 4 = once a week; 5 = a few times a week; 6 = daily
منبع برای آگاهی بیشتر
http://www.vanderbilt.edu/peabody/family-school/scaledescriptions.html
Hoover-Dempsey‚ K.V.‚ & Sandler‚ H.M. (2005). Final Performance Report for OERI Grant # R305T010673: The Social Context of Parental Involvement: A Path to Enhanced Achievement. Presented to Project Monitor‚ Institute of Education Sciences‚ U.S. Department of Education‚ March 22‚ 2005.
Walker‚ J. M. T.‚ Wilkins‚ A. S.‚ Dallaire‚ J. P.‚ Sandler‚ H. M.‚ & Hoover-Dempsey‚ K. V. (2005). Parental involvement:  Model revision through scale development. Elementary School Journal‚ 106(2); 85-104.