Parental Role Construction For Involvement in the Child’s Day-to-day Education

Parental Role Construction For Involvement in the Child’s Day-to-day Education
Kathleen V. Hoover-Dempsey‚ Howard M. Sandler‚ Joan M.T. Walker. (2002)
Last up‎dated: May‚ 2005
سازو کار نقش پدر و مادر برای مشارکت در آموزش و پرورش روزانه کودک
شرح سایت روان سنجی: ابزار نقش ساختاری پدر و مادر در پی مطالعات مرتبط با "اداره تحقیقات و بهسازی آموزشی" OREI.‚ Office of Educational Research and Improvement به وجود آمد. این ابزار از دو مقیاس تشکیل شده است. باورهای فعال نقش و ارزش های نقش به مدرسه .
این مقیاس طی سه سال مطالعه مشارکت والدین توسط " هوور- دمپسی و ساندلر 2005" به دست آمده است .پیشتر "هوور-دمپسی، ویلکینز، ساندلر، اوکانر 2004"   درباره سازوکار نقش والدین شرح کاملی ارائه کرده اند.
Parent Role Construction (Beliefs and Valence)
باورها و ارزش ها
I believe it is my responsibility …
1.  … to volunteer at the school.
2. … to communicate with my child’s teacher regularly.
3. … to help my child with homework.
4. ... make sure the school as what it needs.
5. ... support decisions made by the teacher.
6. ... stay on top of things at school.
7. ... explain tough assignments to my child.
8. ... talk with other parents from my child’s school.
9. ... make the school better.
10. ... talk with my child about the school day.
اعتبار: آلفا 0.80 در نمونه ای 358 عضوی از والدین دانش اموزان پایه 4-6 مدرسه های عمومی
نمره گذاری
1‚ Disagree = 2‚ Disagree just a little = 3‚ Agree just a little = 4‚ Agree = 5‚ Agree very strongly = 6
Valence Toward School
ارزش درباره مدرسه
1
My school:
disliked
1
2
3
4
5
6
liked
2
My teacher:  
were mean
1
2
3
4
5
6
were nice
3
My teachers:
ignored me
1
2
3
4
5
6
cared about me
4
My school experience: 
bad
1
2
3
4
5
6
good
5
I felt like: 
an outsider
1
2
3
4
5
6
I belonged
6
My overall experience:
failure
1
2
3
4
5
6
success
 
اعتبار: آلفا 0.84 در نمونه ای 358 عضوی از والدین دانش اموزان پایه 4-6 مدرسه های عمومی
شرح: این شش ماده، گرایش و جاذبه والدین نسبت به مدرسه – برپایه آموزهایشان هنگامی که به مدرسه می رفته اند- را می سنجد.
چگونگی دستیابی
 
منبع برای آگاهی بیشتر
Hoover-Dempsey‚ K. V.‚ & Jones‚ K. P.(1997‚ March). Parental role construction and parental involvement in children’s education. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association‚ Chicago‚ IL.
Hoover-Dempsey‚ K.V.‚ & Sandler‚ H.M. (2005). Final Performance Report for OERI Grant # R305T010673: The Social Context of Parental Involvement: A Path to Enhanced Achievement. Presented to Project Monitor‚ Institute of Education Sciences‚ U.S. Department of Education‚ March 22‚ 2005.
Hoover-Dempsey‚ K.V.‚ Wilkins‚ A.S.‚ O’Connor‚ K.P.J.‚ & Sandler‚ H.M. (April‚ 2004). Parent role construction for involvement: Interactions among theoretical‚ measurement and pragmatic issues in instrument development. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association‚ San Diego‚ CA.
Walker‚ J.M.T.‚ Wilkins‚ A.S.‚ Dallaire‚ J.R.‚ Sandler‚ H.M.‚ & Hoover-Dempsey‚ K.V. (2005). Parental involvement: Model revision through scale development. Elementary School Journal‚ 106(2); 85-104.
   
آذر 1402
خرداد 1396
اسفند 1395
فروردین 1394
خرداد 1393
فروردین 1393
اسفند 1392
بهمن 1392
آذر 1390
تیر 1390
خرداد 1390
اردیبهشت 1390
اردیبهشت 1390
بهمن 1389
اردیبهشت 1389
اردیبهشت 1389
آبان 1388
شهریور 1388
مرداد 1388
تیر 1388
خرداد 1388
   
سپاس بیکران به زنده یاد دکترحیدر علی هومن روان سنجی که دارای دانش عظیم بود .
   
کلیه حقوق به آرین آرانی متعلق است.