Parental Time and Energy for Involvement

Parental Time and Energy for Involvement
Parental Perceptions of Personal Time and Energy for Involvement Activities 
Last up‎dated: May‚ 2005
ادراک پدر و مادر از وقت و انرژی برای فعالیت های مشارکتی
1.       I have enough time and energy to communicate effectively with my child about the school day.
2.       I have enough time and energy to help out at my child’s school.
3.       I have enough time and energy to communicate effectively with my child’s teacher.
4.       I have enough time and energy to attend special events at school.
5.       I have enough time and energy to help my child with homework.
6.       I have enough time and energy to supervise my child’s homework. 
اعتبار: آلفا 0.84
شرح سایت روان سنجی: این مقیاس شش رفتار عمومی را به پدر و مادر ارائه می کند و از آنان خواسته می شود تا روشن کنند چه درکی از وقت و انرژی برای آنها دارند.
چگونگی دستیابی
نمره گذاری
1 = not at all true‚ 2 = a little bit true‚ 3 = somewhat true‚ 4 = often true‚ 5 = mostly true‚ 6 = completely true
منبع برای آگاهی بیشتر
Hoover-Dempsey‚ K.V.‚ & Sandler‚ H.M. (2005). Final Performance Report for OERI Grant # R305T010673: The Social Context of Parental Involvement: A Path to Enhanced Achievement. Presented to Project Monitor‚ Institute of Education Sciences‚ U.S. Department of Education‚ March 22‚ 2005.
Walker‚ J. M. T.‚ Wilkins‚ A. S.‚ Dallaire‚ J. P.‚ Sandler‚ H. M.‚ & Hoover-Dempsey‚ K. V. (2005). Parental involvement:  Model revision through scale development. Elementary School Journal‚ 106(2); 85-104.
   
آذر 1402
خرداد 1396
اسفند 1395
فروردین 1394
خرداد 1393
فروردین 1393
اسفند 1392
بهمن 1392
آذر 1390
تیر 1390
خرداد 1390
اردیبهشت 1390
اردیبهشت 1390
بهمن 1389
اردیبهشت 1389
اردیبهشت 1389
آبان 1388
شهریور 1388
مرداد 1388
تیر 1388
خرداد 1388
   
سپاس بیکران به حضور دکتر حمزه گنجی که تست های روان سنجی را به سطح جامعه تعمیم داد .و هنوز قدرش شناخته نشده است .
   
کلیه حقوق به آرین آرانی متعلق است.