Student Report of Parent Encouragement

Student Report of Parent Encouragement
Student Report of Parent’s Use of Encouragement
Students Perception of Parents’ Explicit Behavior
Last up‎dated: May‚ 2005
 ادراک دانش آموز از رفتار آشکار تشویقی والدین
The person in my family who usually helps me with my homework encourages me…
1.         …when I don't feel like doing my schoolwork.
2.         …when I have trouble organizing my schoolwork.
3.         …to be aware of how I'm doing with my schoolwork.
4.         …to try new ways to do schoolwork when I'm ha‎ving a hard time.
5.         …when I have trouble doing my schoolwork.
6.         …to look for more information about school subjects.
7.         …to develop an interest in schoolwork.
8.         …to believe that I can do well in school.
9.         …to believe that I can learn new things.
10.        …to ask the teacher for help when a problem is hard to solve.
11.        …to follow the teacher’s directions.
12.        …to explain what I think to the teacher
اعتبار: آلفا در یک نمونه 358 عضوی از دانش آموزان پایه 4-6 مدارس عمومی 0.87
شرح سایت روان سنجی: این مقیاس ادراک دانش آموزان از رفتار تقویت کننده ، علایق، باورهای پدر و مادر، یا دیگر اعضای خانواده – چون : نظارت، مشارکت فعالانه و یاری رسانی در تکالیف - که در راستای موفقیت تحصیلی اوست را می سنجد.
این مقیاس سازگار شده مقیاس "مارتینز- پونز 1996" توسط " هوور- دمپسی و ساندلر 2005" است.
چگونگی دستیابی
This instrument can be found online at: http://www.vanderbilt.edu/peabody/family-school/scale_descriptions/LEVEL%20III/s_encouragement.html
نمره گذاری
1 = not true‚ 2 = a little true‚ 3 = pretty true‚ 4 = very true

منبع برای آگاهی بیشتر
Hoover-Dempsey‚ K.V.‚ & Sandler‚ H.M. (2005). Final Performance Report for OERI Grant # R305T010673: The Social Context of Parental Involvement: A Path to Enhanced Achievement. Presented to Project Monitor‚ Institute of Education Sciences‚ U.S. Department of Education‚ March 22‚ 2005.

Martinez-Pons‚ M. (1996). Test of a model of parental inducement of academic self-regulation. Journal of Experimental Education‚ 64‚ 213-227.
   
آذر 1402
خرداد 1396
اسفند 1395
فروردین 1394
خرداد 1393
فروردین 1393
اسفند 1392
بهمن 1392
آذر 1390
تیر 1390
خرداد 1390
اردیبهشت 1390
اردیبهشت 1390
بهمن 1389
اردیبهشت 1389
اردیبهشت 1389
آبان 1388
شهریور 1388
مرداد 1388
تیر 1388
خرداد 1388
   
سپاس بیکران به حضور دکتر علی اکبر سیف که هر دانش آموخته این حوزه از کتاب های او بی نیاز نبوده است .
   
کلیه حقوق به آرین آرانی متعلق است.