Perceived Quality of Medical Care

Perceived Quality of Medical Care (PQMC)
Richmond.‚ Smith.‚ Heisel & McCroskey‚ 1998
ادراک از کیفیت مراقبت های پزشکی
Directions: Please indicate on the six items below how you feel about the quality of medical care you have received. Circle one‚ and only one‚ response for each item. The middle score (4) indicates you are undecided. Score numbers closer to the adjective you think is most representative of your view indicate stronger views.
1.    High Quality 1 2 3 4 5 6 7 Low Quality
2.    Personable 1 2 3 4 5 6 7 Impersonal
3.    Uncaring 1 2 3 4 5 6 7 Caring
4.    Concerned 1 2 3 4 5 6 7 Unconcerned
5.    Beneficial 1 2 3 4 5 6 7 Not Beneficial
6.    Unsatisfactory 1 2 3 4 5 6 7 Satisfactory
شرح سایت روان سنجی: ادارک بیمار از کیفیت مراقبت های پزشکی جایگاه مهمی در پیگیری درمان و ارتباط با مرکز درمانی دارد. این ابزار اندازه گیری ساده و کلی برای این مورد است.
اعتبار: آلفا کرونباخ 0.90
نمره گذاری
Scoring:
Step 1. Add the numbers circled for items 1‚ 2‚ 4‚ and 5.
Step 2. Add the numbers circled fro items 3 and 6.
Step 3. Complete the following formula: PQMC = 32 + score of Step 2 - score of Step 1.
چگونگی دستیابی
This instrument can be found at: http://www.jamescmccroskey.com/measures/pqmc.htm
منبع برای آگاهی بیشتر
Richmond‚ V. P.‚ Smith‚ R. S.‚ Heisel‚ A. M.‚ & McCroskey‚ J. C. (1998). The impact of communication apprehension and fear of talking with a physician and perceived medical outcomes. Communication Research Reports‚ 15‚ 344-353.