Impression Management Styles Scale

Impression Management Styles Scale(IMS)
Bolino & Turnley‚ 1999
مقیاس سبک های مدیریت تاثیر گذاری
Self-Promotion
1.    Talk proudly about your experience or education.
2.    Make people aware of your talents or qualifications.
3.    Let others know that you are valuable to the organization.
4.    Make people aware of your accomplishments.
Ingratiation
1.    Compliment your colleagues so they will see you as likable.
2.    Take an interest in your colleagues’ personal lives to show them that you are friendly.
3.    Praise your colleagues for their accomplishments so they will consider you a nice person.
4.    Do personal favors for your colleagues to show them that you are friendly.
Exemplification
1.    Stay at work late so people will know you are hard working.
2.    Try to appear busy‚ even at times when things are slower.
3.    Arrive at work early to look dedicated.
4.    Come to the office at night or on weekends to show that you are dedicated.
Intimidation
1.    Be intimidating with coworkers when it will help you get your job done.
2.    Let others know you can make things difficult for them if they push you too far.
3.    Deal forcefully with colleagues when they hamper your ability to get your job done.
4.    Deal strongly or aggressively with coworkers who interfere in your business.
5.    Use intimidation to get colleagues to behave appropriately.
Supplication
1.    Act like you know less than you do so people will help you out.
2.    Try to gain assistance or sympathy from people by appearing needy in some areas.
3.    Pretend not to understand something to gain someone’s help.
4.    Act like you need assistance so people will help you out.
5.    Pretend to know less than you do so you can avoid an unpleasant assignment.
شرح سایت روان سنجی: این مقیاس را می توان مدیریت "ادراک"، "برداشت"، "تاثیر" نیز نام گذاری کرد. مراد چگونگی "ادراک یا ..." فرد از محیط کار است. پنج خرده مقیاس "خود- پیش بری"، " خود شیرینی"، " خود را سرمشق و نمونه نشان دادن"، "ایجاد ترس" و "خواری و فروتنی" دارد.
self-promotion‚ Ingratiation‚ exemplification‚ intimidation‚ and supplication
در ایران؛ "محسن گل پرور و همکار، 1394" این پرسشنامه را به فارسی "مدیریت برداشت" برگردان و مورد مطالعه قرار داده است.
"حسین دامغانیان و همکار، 1395" این پرسشنامه را به فارسی "تصویر برداری ذهنی" برگردان و در پژوهش خود به کار گرفته اند.
اعتبار:
self-promotion (α=0.88 to 0.92); ingratiation (α=0.8= to 0.91); exemplification (α=0.76 to 0.81); intimidation (α=0.84 to 0.89); and supplication (α=0.93).
نمره گذاری:
1=never behave this way‚ 2=very rarely behave this way‚ 3=occasionally behave this way‚ 4=sometimes behave this way‚ 5=often behave this way
چگونگی دستیابی
منبع برای آگاهی بیشتر
Bolino‚ M. C.‚ & Turnley‚ W. H. (1999). Measuring impression management in organizations: A scale of development based on the Jones and Pittman taxonomy. Organizational Research Methods‚ 2: 187-206.
Bolino‚ M. C.‚ & Turnley‚ W. H. (2003). More than one way to make an impression: Exploring profiles of impression management. Journal of Management‚ 29‚ 141-160.
Kacmar‚ K.M.‚ Harris‚ K.J.‚ & Nagy‚ B.G. (2007). Further validation of the Bolino and Turnley impression management scale. Journal of Behavioral and Applied Management‚ 9: 16-32.
Golparvar‚ Mohsen.‚ Ghorayshi‚ Reyhanehalsadat. (2015). Prediction of Organizational Citizenship Behaviors and Deviant Behaviors Through Impression Management Components. Quarterly journal of social work‚ 4 (1); 03-15
Leary‚ Mark R.‚ Jongman-Sereno‚ Katrina P.‚ and Diebels‚ Kate J. (2015). Measures of Concerns with Public Image and Social Evaluation. in Gregory Boyle‚ Donald H. Saklofske and Gerald Matthews.‚ Measures of Personality and Social Psychological Constructs. Elsevier‚ Pages 448–473
گل پرور، محسن.، قریشی، ریحانه السادات. (1394). پیش بینی رفتارهای مدنی و رفتارهای انحرافی از طریق مولفه های مدیریت برداشت. فصلنامه مددکاری اجتماعی،4( 1): 3-15
دامغانیان، حسین.، یزدانی زیارت، محمد. (1395). پیش بینی کننده های وضعی و شخصی در  رفتارهای مدیریت تصویرپردازی ذهنی در سازمان. فصلنامه علمی – پژوهشی مطالعات مدیریت(بهبود و تحول)، 80: 27-46
   
آذر 1402
خرداد 1396
اسفند 1395
فروردین 1394
خرداد 1393
فروردین 1393
اسفند 1392
بهمن 1392
آذر 1390
تیر 1390
خرداد 1390
اردیبهشت 1390
اردیبهشت 1390
بهمن 1389
اردیبهشت 1389
اردیبهشت 1389
آبان 1388
شهریور 1388
مرداد 1388
تیر 1388
خرداد 1388
   
هرکه بر ضرر مومن داستانی بگوید و قصدش عیب او و ریختن آبرویش باشد که از چشم مردم بیفتد ، خداوند اورا از دوستی خود به دوستی شیطان براند و شیطان هم او را نپذیرد : حضرت امام صادق (ع)
   
کلیه حقوق به آرین آرانی متعلق است.