Emotion Regulation Checklist

Emotion Regulation Checklist (ERC)
Shields & Cicchetti‚ 1995
سیاهه ساماندهی هیجانی
1.    Is a cheerful child.
2.    Exhibits wide mood swings (child's emotional state is difficult to anticipate because he/she moves quickly from a positive to a negative mood.
3.    Responds positively to neutral or friendly overtures by adults
4.    Transitions well from one activity to another‚ doesn't become angry‚ anxious‚ distressed or overly excited when moving from one activity to another.
5.    Can recover quickly from upset or distress (for example‚ doesn't pout or remain sullen‚ anxious‚ or sad after emotionally distressing events).
6.    Is easily frustrated.
7.    Responds positively to neutral or friendly overtures by peers.
8.    Is prone to angry outbursts/tantrums easily.
9.    Is able to delay gratification.
10.Takes pleasure in the distress of others (for example‚ laughs when another person gets hurt or punished; seems to enjoy teasing others).
11.Can modulate excitement (for example‚ doesn't get "carried away" in high energy situations or overly excited in inappropriate contexts).
12.Is whiny or clingy with adults.
13.Is prone to disruptive outbursts of energy and exuberance.
14.Responds angrily to limit setting by adults.
15.Can say when he/she is feeling sad‚ angry‚ or mad‚ fearful or afraid.
16.Seems sad or listless.
17.Is overly exuberant when attempting to engage others in play.
18.Displays flat affect (expression is vacant or inexpressive; child seems emotionally absent.
19.Responds negatively to neutral or friendly overtures by peers (for example‚ may speak in an angry tone of voice or respond fearfully.
20.Is impulsive.
21.Is empathetic toward others; shows concern when others are upset or distressed.
22.Displays exuberance that others find intrusive or disruptive.
23.Displays appropriate negative emotions (anger‚ fear‚ frustration‚ distress) in response to hostile‚ aggressive‚ or intrusive acts by peers.
24.Displays negative emotions when attempting to engage others in play.
شرح سایت روان سنجی: این سیاهه که توسط بزرگسالی که کودک را خوب می شناسد، چگونگی ساماندهی و و ثبات عاطفی کودک را در رخ دادهای عینی اندازه گیری می کند. دو خرده مقیاس بی ثبانی هیجانی و ساماندهی هیجانی دارد.
Emotion Lability /Negativity‚ Emotion Regulation
اعتبار: هماهنگی درونی، آلفا کرونباخ بی ثباتی عاطفی 0.96 و ساماندهی هیجان 0.83 (شیلد و چیکاتی، 1997). گزارش های دیگر، اعتبار پایین تری نشان می دهند.
در ایران؛ "مریم محمودی و همکارام، 1395" این سیاهه را به فارسی برگردان و در پژوهش خود به کار گرفته اند.
نمره گذاری:
1 = Rarely or Never‚ 2 = Sometimes ‚ 3 = Often‚ 4 = Almost Always
Emotion Regulation (1‚ 3‚ 5‚ 7‚ 9‚ 15‚ 16‚ 21) Emotion Lability /Negativity‚
چگونگی دستیابی
منبع برای آگاهی بیشتر
Shields‚ A. M.‚ & Cicchetti‚ D. (1995). The development of an emotion regulation assessment battery: Reliability and validity among at-risk grade-school children. Poster session presented at the biennial meeting of the Society for Research in Child Development‚ Indianapolis‚ IN.
Shields‚ A.‚ Cicchetti‚ D. (1997). Emotion regulation among school-age children: The development and validation of a new criterion Q-sort scale.  Developmental Psychology‚ 33(6): 906-916.
Shields‚ A.‚ Cicchetti‚ D. (1998). Reactive Aggression Among Maltreated Children: The Contributions of Attention and Emotion Dysregulation. Journal of Clinical Child Psychology‚ 7: 381-395 .
Shields‚ A.‚ Cicchetti‚ D. (2001). Parental Maltreatment and Emotion Dysregulation as Risk Factors for Bullying and Victimization in Middle Childhood. Journal of Clinical Child Psychology‚ 30: 349-363.
Pursell‚ Gwen Renae. (2002).  "The effects of childhood social competence on young adults interpersonal competence in dyadic and family relations: an exploratory analysis" . University of Richmond‚ M.A.Theses.
محمودی، مریم.، برجعلی، احمد.، علیزاده، حمید.، غباری بناب، باقر.، اختیاری، حامد.، اکبری زردخانه، سعید. (1395). تنظیم هیجان در کودکان با اختلال یادگیری و کودکان عادی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، شماره 13: 69-84.
   
آذر 1402
خرداد 1396
اسفند 1395
فروردین 1394
خرداد 1393
فروردین 1393
اسفند 1392
بهمن 1392
آذر 1390
تیر 1390
خرداد 1390
اردیبهشت 1390
اردیبهشت 1390
بهمن 1389
اردیبهشت 1389
اردیبهشت 1389
آبان 1388
شهریور 1388
مرداد 1388
تیر 1388
خرداد 1388
   
سپاس بیکران به زنده یاد دکترحیدر علی هومن روان سنجی که دارای دانش عظیم بود .
   
کلیه حقوق به آرین آرانی متعلق است.