Child and Adolescent Social and Adaptive Functioning Scale (CASAFS)

Child and Adolescent Social and Adaptive Functioning Scale (CASAFS)
Price‚ et al‚ 2002
مقیاس کارکرد اجتماعی و سازگاری کودک و نوجوان
1.    I get good marks in math/arithmetic
2.    I go out to places with my friends
3.    I have a good relationship with my mother
4.    I help around the house
5.    I get good marks in science
6.    I have friends of the opposite sex
7.    I have a good relationship with my father
8.    I keep my room and belongings tidy
9.    I get good marks in social science and/or history
10.    I go to parties or school dances
11.    I get on well with my brother(s)/sister(s) (if you have any)
12.    I keep my clothes clean and tidy
13.    I get good marks in reading/writing/English
14.    I have at least one or two special friends
15.    I get on well with my relatives
16.    I shower and keep myself clean
17.    I have trouble with my school work*
18.    I spend most of my spare time alone*
19.    I have fights with my parent(s)*
20.    I help with the cooking at home
21.    I am successful at my school work
22.    I have difficulty making friends*
23.    I have an adult who I can talk to if I have a problem
24.    I help with the cleaning up after meals
* Items were reverse scored.
شرح سایت روان سنجی: این ابزار برای بررسی عملکرد اجتماعی جوانان در زمینه های عملکرد مدرسه ای، روابط با همسالان، روابط خانوادگی و وظایف خانگی/ خود مراقبتی پدید آمده است .
Family Relationships‚ Home Duties/self-care‚ Peer Relationships and School Performance
شواهد روان سنجی: بازآزمایی پس از 12 ماه 0.81 برای عملکرد مدرسه ای، 0.67 برای روابط با همسالان، 0.74 برای روابط خانواده، 0.69 برا وظایف خانگی و 058 برای کل مقیاس. برای روایی با مقیاس افسردگی بک همبستگی منفی معنی دار، و تحلیل واریانس با سه گروه جوانان با تشخیص افسردگی بالینی یا دیگر اختلال های مرتبط با ان ، جوانان غیر بالینی (subclinical‚) و غیر بالینی
نمره گذاری:
1(never)‚ 2 (sometimes)‚ 3 (often)‚ and 4 (always)
Family Relationships (items:1‚5‚9‚13‚17‚ and 21)‚ Home Duties/self-care (items: 2‚6‚10‚14‚18‚ and 22)‚ Peer Relationships (items: 3‚7‚11‚15‚19‚and 23) and School Performance (items: 4‚8‚12‚16‚20‚ and 24)
چگونگی دستیابی
This instrument can be found at: https://www.researchgate.net/publication/11514938 & https://www.researchgate.net/publication/11514938_The_Development_and_Psychometric_Properties_of_a_Measure_of_Social_and_Adaptive_Functioning_for_Children_and_Adolescents & https://www.academia.edu/27696223/The_Development_and_Psychometric_Properties_of_a_Measure_of_Social_and_Adaptive_Functioning_for_Children_and_Adolescents?auto=download&email_work_card=download-paper
منبع برای آگاهی بیشتر
Price‚ armen S.‚ Spence‚ Susan H.‚ Sheffield‚ Jeanie & Donovan‚ Caroline. (2002) The  Development and Psychometric Properties of a Measure of Social and Adaptive Functioning for Children and Adolescents‚ Journal of Clinical Child & Adolescent Psychology‚ 31:1‚ 111-122 To link to this article: http://dx.doi.org/10.1207/S15374424JCCP3101_13
   
آذر 1402
خرداد 1396
اسفند 1395
فروردین 1394
خرداد 1393
فروردین 1393
اسفند 1392
بهمن 1392
آذر 1390
تیر 1390
خرداد 1390
اردیبهشت 1390
اردیبهشت 1390
بهمن 1389
اردیبهشت 1389
اردیبهشت 1389
آبان 1388
شهریور 1388
مرداد 1388
تیر 1388
خرداد 1388
   
سپاس بیکران به زنده یاد دکترحیدر علی هومن روان سنجی که دارای دانش عظیم بود .
   
کلیه حقوق به آرین آرانی متعلق است.