Measuring Affective Learning and Teacher Evaluation

Measuring Affective Learning and Teacher Evaluation
McCroskey‚ 1994
اندازه گیری عاطفه به یادگیری و ارزشیابی معلم
The Measures:
Directions: Please circle the number that best represents your feelings. The closer a number is to the item/adjective‚ the more you feel that way.
(Affect toward content measure)
I feel the class’ content is:
1. Bad 1 2 3 4 5 6 7 Good
2. Valuable 1 2 3 4 5 6 7 Worthless
3. Unfair 1 2 3 4 5 6 7 Fair
4. Positive 1 2 3 4 5 6 7 Negative
(Affect toward classes in this content measure)
My likelihood of taking future courses in this content area is:
5. Unlikely 1 2 3 4 5 6 7 Likely
6. Possible 1 2 3 4 5 6 7 Impossible
7. Improbable 1 2 3 4 5 6 7 Probable
8. Would 1 2 3 4 5 6 7 Would not
(Affect toward instructor measure)
Overall‚ the instructor I have in the class is:
9. Bad 1 2 3 4 5 6 7 Good
10. Valuable 1 2 3 4 5 6 7 Worthless
11. Unfair 1 2 3 4 5 6 7 Fair
12. Positive 1 2 3 4 5 6 7 Negative
(Affect toward taking classes with this instructor measure)
Where I to have the opportunity‚ my likelihood of taking future courses with this specific teacher would be:
13. Unlikely 1 2 3 4 5 6 7 Likely
14. Possible 1 2 3 4 5 6 7 Impossible
15. Improbable 1 2 3 4 5 6 7 Probable
16. Would 1 2 3 4 5 6 7 Would not
Reference:
شرح سایت روان سنجی: در دهه 60 میلادی کروه موسوم به "بلوم" سه طبقه در یادگیری "شناختی"، "عاطفی" و "روانی- حرکتی" را پایه گذاری کردند. و از دهه هفتاد میلادی اندازه گیری طبقه "عاطفی" مورد توجه قرار گرفت.
دو گونه عاطفه " به محتوا" و " به آموزش دهنده" وجود دارد. که به نظر می رسد باید جداگانه مورد توجه قرار گیرند. "مک کروسکی" اندازه گیر عاطفه را در چهار بخش مورد توجه قرار می دهد و اظهار می دارد که "عاطفه به محتوا" باید جداگانه از "عاطفه به آموزش دهنده" بررسی شود.
اعتبار: آلفا کرونباخ برای عاطفه به محتوا 0.85 تا 0.90 و آلفا برای عاطفه به آموزش دهنده بیش از 0.90
نمره گذاری
SCORING: To compute scores on these measures‚ complete the following steps:
Affect toward content:
Step 1. Add scores on items 1 and 3.
Step 2. Add scores on items 2 and 4.
Step 3. Compute total score: 16 + (total of step 1) - (total of step 2)
Affect toward classes in this content:
Step 1. Add scores on items 5 and 7.
Step 2. Add scores on items 6 and 8.
Step 3. Compute total scores: 16 + (total of step 1) - (total of step 2).
Affect toward instructor:
Step 1. Add scores on items 9 and 11.
Step 2. Add scores on items 10 and 12.
Step 3 Compute total scores: 16 + (total of step 1) - (total of step 2).
Affect toward taking classes with this instructor:
Step 1. Add scores on items 13 and 15.
Step 2. Add scores on items 14 and 16.
Step 3. Compute total scores: 16 + (total of step 1) - (total of step 2).
Scoring for Affective Learning and Instructor Evaluation:
Affective Learning = Affect toward content + Affect toward classes in this context.
Instructor Evaluation = Affect toward instructor + Affect toward taking classes with this instructor.
چگونگی دستیابی
This instrument can be found at: http://www.jamescmccroskey.com/measures/affect.pdf
منبع برای آگاهی بیشتر
McCroskey‚ J. C. (1994). Assessment of affect toward communication and affect toward instruction in communication. In S Morreale & M. Brooks (Eds.)‚ 1994 SCA summer conference proceedings and prepared remarks: Assessing college student competence in speech communication. Annandale‚ VA: Speech Communication Association.
   
آذر 1402
خرداد 1396
اسفند 1395
فروردین 1394
خرداد 1393
فروردین 1393
اسفند 1392
بهمن 1392
آذر 1390
تیر 1390
خرداد 1390
اردیبهشت 1390
اردیبهشت 1390
بهمن 1389
اردیبهشت 1389
اردیبهشت 1389
آبان 1388
شهریور 1388
مرداد 1388
تیر 1388
خرداد 1388
   
سپاس بیکران به حضور دکتر محمد نقی براهنی که وزنه گران قدر و گران سنگ این حوزه بود و هست .
   
کلیه حقوق به آرین آرانی متعلق است.