مقیاس افسردگی دانشجویان USDI
مقیاس افسردگی دانشجویان USDI
University Student Depression Inventory . By: Kawaja & Bryden
الهه حجازی و علی رضا شریف و بهزاد شالچی ehegazi@ut.ac.ir
گویه ها
|
1-2-3-4-5
|
1) نسبت به گذشته بیشتر احساس خستگی می کنم.
|
|
2) نمی دانم که زندگی ارزش زنده بودن را دارد.
|
|
3) رفتن به دانشگاه برایم بیهوده است.
|
|
4) انرژی لازم جهت مطالعه به میزان معمول خودم را ندارم.
|
|
5) احساس بی ارزشی می کنم .
|
|
6) به اندازه گذشته در سخنرانی های کلاسی شرکت نمی کنم.
|
|
7) درباره خودکشی فکر کرده ام .
|
|
8) انگیزه ای برای مطالعه ندارم.
|
|
9) انرژیم کم شده است .
|
|
10) کسی به فکر من نیست .
|
|
11) از نظر عاطفی احساس خلا می کنم
|
|
12) تمایلی برای شرکت در سخنرانی های کلاسی ندارم.
|
|
13) احساس می کنم تمرکز کردن برایم مشکل است.
|
|
14) احساس غمگینی می کنم .
|
|
15) نگرانم که در آینذه هیچ ارزشی نداشته باشم.
|
|
16) حتی بعد از خواب هم ، احساس راحتی نمی کنم
|
|
17) فعالیتهایی که در گذشته برایم لذت بخش بودند در حال حاضر هیچ جذابیتی ندارند.
|
|
18) چالش هایی مه به هنگام تحصیل با آن ها مواجه می شوم ، بیش از حد توانایی ام است.
|
|
19) احساس می کنم که قادر به کنترل هیجانات خود نیستم .
|
|
20) بیشتر از گذشته وقتم را در تنهایی می گذرانم.
|
|
21) حالات خلقی من توانایی ام را در انجام تکالیف تخت تاثیر قرار می دهد.
|
|
22) احساس نا امیدی می کنم .
|
|
23) شروع و انجام تکالیف محوله برایم مشکل است .
|
|
24) انجام تکالیف روزمره ام ، بیش از گذشته طول می کشد.
|
|
25) وقتی در کنار دیگران هستم ، احساس تنهایی و انزوا می کنم.
|
|
26) به خوبی از عهده انجام کارها بر نمی آیم.
|
|
27) برخلاف گذشته ، دیگر مطالعه کردن برایم جالب نیست .
|
|
28) فرایند مطالعه من بواسطه افکار مزاحم مغشوش می شود.
|
|
29) فکر می کنم، بیشتر افراد بهتر از من هستند.
|
|
30) در انجام امور تحصیلی دچار مشکل هستم.
|
|
ماخذ : حجازی ، الهه . شریف ، علی رضا و شالچی ،بهزاد. بررسی ویژگیهای روان سنجی مقیاس افسردگی دانشجویان (USDI) در دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه تهران. فصلنامه مطالعات روان شناختی . دانشگاه الزهرا . دوره 4 شماره 2 ، 1387 . صفحات 125-149